Jak wybrać rękawice i buty motocyklowe?

Wydatki to wspólna cecha każdego hobby. Wiele osób wydaje swoje ciężko zarobione pieniądze na znaczki pocztowe, na akwarium morskie, na podrasowany, unikatowy samochód. Również frajda jaką jest jazda na motocyklu wiąże się z pewnymi wydatkami.

Śmiało można przyjąć, że na jednoślad powinniśmy wydać tylko 2/3 całej kwoty nie niego przeznaczonej – reszta to akcesoria i nasze ubrania motocyklowe.

Jakie rękawice motocyklowe kupić?

Rękawice, to niepozorny ale niesamowicie istotny element stroju ochronnego na motocykl. Niektórzy uważają, że są równie istotne co kask, albo przynajmniej plasują się zaraz za nim. Rękawice to konieczność, gdy chcemy poruszać się bezpiecznie i zarazem komfortowo na motocyklu. Niestety zwykłe rękawice, nawet zimowe, nie sprawdzą się w roli zamiennika. Każdy szanujący się motocyklista musi liczyć się z wydatkiem od 300 do 500 zł na porządne, profesjonalne rękawice. Pełnią one wiele bardzo ważnych funkcji, a ich pomijanie podczas poszukiwania elementów stroju może wiązać się z kilkoma przykrymi konsekwencjami zdrowotnymi.
Rękawice chronią bowiem nasze ręce nie tylko przed otarciami, ale również przed zimnym wiatrem, którego odczucie jest potęgowane podczas znacznych prędkości.

Wybieramy odpowiednie rękawice

Większość producentów oferuje rękawice dopasowane do stylu jazdy, zależnie czy jesteś posiadaczem choppera, motoru enduro, czy motocyklu sportowego dla twoich potrzeb zostały stworzone odpowiednie rękawice motocyklowe. Przed poszukiwaniem rękawic powinniśmy zmierzyć swoją rękę. Gdy już mamy przemierzoną naszą dłoń i wiemy jaką wielkość musimy szukać, to możemy udać się na zakupy. Przymierzając je pamiętajmy, że początkowo idealnie dopasowane rękawice mogą minimalnie się rozciągnąć z biegiem czasu, jednak tylko wszerz, nigdy na długość. Ważne jest, żeby stojąc przed wyborem zakupu rękawic motocyklowych nie wpadać w paranoję. Gdy znajdziesz kilka interesujących cię modeli i będą one pasować, nie zastanawiaj się długo tylko wybierz jeden spośród nich.

Jakie buty motocyklowe wybrać?

Niektórzy poddają w wątpliwość sens zakupu specjalnych, przystosowanych do jazdy na motocyklu butów, tłumacząc to tym, że to jest element garderoby, na który nie trzeba przeznaczać znacznych pieniędzy, że wystarczą zwykłe buty jesienne lub zimowe – nic bardziej mylnego. Takie myślenie jest powszechne do pierwszego upadku na naszym jednośladzie. Zwykłe buty, nawet zimowe podczas każdego upadku mają tendencję do spadania z naszej stopy odkrywając ją i narażając na poważne niebezpieczeństwo. W najłagodniejszym możliwym wydaniu może się to skończyć lekkim otarciem lub skręceniem stawu skokowego.

Rodzaje butów motocyklowych

W najprostszym możliwym podziale buty motocyklowe możemy podzielić na krótkie oraz długie. Buty krótkie zakrywają co najwyżej kostkę, buty długie chronią nie tylko kostkę ale również i praktycznie całą łydkę sięgając niemalże do kolan. Wiadomo, że poziom bezpieczeństwa zawsze będzie wyższy w obuwiu długim, jednak nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę i w lato można spotkać motocyklistę na ścigaczu ubranego w … trampki.

Niezależnie od stylu jazdy, mamy do wyboru różne rodzaje obuwia motocyklowego. Podstawowe, to buty miejskie, są one butami krótkimi i uniwersalnymi sprawdzają się idealnie do praktycznie każdego stylu jazdy na krótkich dystansach, gdy często siadamy i zsiadamy z naszego jednośladu. Stylowe, pasujące do choppera i klasycznego nakeda kowbojki wykonane są ze skóry. Takie obuwie często przyozdabiane jest ćwiekami i klamrami. Takie obuwie nie chroni przed złamaniami, gdyż nie ma wzmocnień, ale ochrania przed otarciami. Kowbojki są na tyle wygodne, że możliwe jest używanie ich na co dzień.

Ostatnią grupą obuwia to buty sportowe, wyczynowe i ich cywilne wydanie – czyli buty turystyczne. Ta grupa obuwia jest tylko i wyłącznie długa, wszystkie buty z tej kategorii posiadają wzmocnienia chroniące kostkę i goleń przed złamaniami.

Pamiętajmy, że w przypadku rękawic i obuwia ważne jest aby na nich nie oszczędzać, to one dbają o nasze bezpieczeństwo i komfort podczas przyjemnej jazdy, a chcemy, żeby stały one na najwyższym poziomie.