Mobilność, oszczędność i komfort – skutery 125 ccm

Wśród wszystkich jeżdżących po świecie jednośladów, skutery stanowią bardzo duży procent tej liczby. Nie ma się co dziwić, ponieważ jest to świetna alternatywa dla samochodu na codzienne dojazdy do pracy. Ich posiadacze nie muszą stać w korkach, a także przez ich mobilność wszędzie znajdą miejsce parkingowe. Nie można także zapominać o bardzo niskich kosztach eksploatacji, co powoduje ciągły wzrost zainteresowania tymi pojazdami.

Jednośladowy “potop”

Dzięki Ustawie o Kierujących Pojazdami z 2014 roku, osoby posiadające prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat, mogą kierować motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm sześciennych. Był to moment, w którym rozpopularyzowały się skutery 125. Na polski rynek wpłynęło bardzo dużo, różnego rodzaju sprzętu i obecnie mamy ogromny wybór u dealerów motocyklowych. Te skutery są świetną propozycją dla osób które zaczynają swoją przygodę z jednośladami i cenią sobie spokojne nabywanie doświadczenia na prostych, niewymagających maszynach. Ich moc jest nieco mniejsza niż innych motocykli o większej pojemności, przez co są łatwe do opanowania, ale jednocześnie nie za słaba by nie dać poczuć odrobiny emocji.

Idealne skutery 125 ccm na początek jednośladowej przygody

Honda PCX 125

Jest to modny skuter o nowoczesnym wyglądzie, któremu charakter nadaje oryginalna przednia lampa o nieprzeciętnym wyglądzie. Zapewnia komfort jazdy zarówno dla osoby kierującej jak i pasażera. Posiada dynamiczny i oszczędny silnik, którego spalanie to około 2,7 litra na 100 km.

Honda SH125i

Tarczowe hamulce na obu osiach, system C-ABS w standardzie oraz 16-calowe koła zapewniające komfort jazdy. To właśnie jeden z dwóch dostępnych w salonach Hondy modeli z serii SH. Silnik podobny jak ten w Hondzie PCX, jednak ma odrobinę inną charakterystykę pracy. Jego moc wynosi 11,8 KM przy 8500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy to 11 Nm przy 6500 obr/min. Zużycie paliwa według producenta to 2,1 l/100 km.

Kymco Agility City 125

Kymco to tajwańska marka skuterów, która przez wiele lat produkowała je na licencji Hondy, a teraz z doświadczenia tej firmy skorzystało Kawasaki przy tworzeniu swego pierwszego skutera J300. Agility City 125 to maszyna o nowoczesnym wyglądzie, którą wyróżnia dynamika i oszczędny 4-suwowy silnik. Posiada 16-calowe koła, które znacząco wpływają na komfort jazdy, zwłaszcza na nierównych nawierzchniach. Ponadto skuter jest wyposażony fabrycznie w spory kufer. Kanapa jest wygodna i dość duża dla dwóch osób.

Kymco Like 125

Kymco Like 125 to projekt włoskiego stylisty Massimo Zaniboni, który umiejętnie połączył styl nowoczesny ze stylistyką retro. Skuter napędza oszczędny 4-suwowy silnik. Posiada kufer jako fabryczne wyposażenie oraz schowek na kask pod kanapą i mały schowek na mniejsze rzeczy z przodu, przez co staje się naprawdę pakowną maszyną.

Romet Retro 7 125

Romet Retro 7 125 ma stosunkowo komfortowe zawieszenie i niezwykle wygodną kanapę. Silnik pracuje cicho, więc długa jazda tym skuterem nie jest uciążliwa i daje wiele przyjemności. Retro 7 posiada zarówno zalety jak i wady, jednak tych ostatnich nie ma zbyt wiele, a jego cena jest bardzo atrakcyjna – dobry egzemplarz znajdziemy już od 4500 złotych.

Romet White City

Romet White City posiada większe koła – z przodu 16-, z tyłu 14-calowe. Na obu osiach znajdują się hamulce tarczowe. Moc maksymalna, którą generuje 4-suwowy silnik to 6,6 KM i rozpędza skuter do 90 km/h.